Skip to content

مراکز خرید ارومیه

مراکز خرید ارومیه

شهر زیبای ارومیه در استان آذربایجان غربی، یکی از شهرهای بسیار دیدنی با آب‌ و هوای معتدل و جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی می‌ باشد. جالب است بدانید که این شهر دارای مراکز تجاری بی‌ شماری است که می‌ توانید در هنگام مسافرت به آن، کالاهای مورد نیاز خود را به‌ راحتی خریداری کنید. شهر ارومیه معروف‌ ترین مراکز خرید را دارد که بهترین اجناس را با قیمت مقرون‌ به‌ صرفه در اختیار مشتریان قرار می‌ دهند. در ادامه قصد داریم شما را با ۲۱ مراکز خرید ارومیه آشنا سازیم.

معرفی 21 مورد از معروف ترین مراکز خرید در ارومیه

تورک مال

آدرس: خیابان شهید بهشتی ارومیه

 تورک مال از مراکز تجاری معروف ارومیه است که می‌ توان آن را جزئی از مدرن‌ ترین مجتمع‌ های تجاری این شهر دانست. اگر به‌ دنبال شیک ترین کالاها با کیفیت بی‌ نظیر هستید، تورک مال بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این ساختمان دارای پنج طبقه است که در هر یک از طبقه‌ های آن می‌ توان هایپر مارکت، شهربازی، فودکورت، مغازه‌ های کیف و کفش و انواع پوشاک را مشاهده کرد.

 همچنین می‌ توانید در بخش فودکورت آن، از طعم لذیذ غذاهای سنتی و فست فود لذت ببرید. این ساختمان دومین مرکز خرید ارومیه شناخته می‌ شود که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرد. یکی از بهترین ویژگی‌ های آن، وجود پارکینگ طبقاتی است تا بدون مشکل بتوانید ماشین خود را در آن پارک نموده و با خیال آسوده به خرید بپردازید.

تورک مال ارومیه

 مجتمع تورک مال روی گوگل مپ

اوریاد مال

آدرس: محله نوروز آباد، خیابان بهشتی، خیابان فدک خیابان آب

اوریاد مال از لوکس‌ ترین مراکز خرید شهر ارومیه است که مساحتی بالای ۲۰ هکتار دارد. این مجتمع از نظر موقعیت مکانی، در بهترین منطقه این شهر واقع شده‌ است؛ به‌ گونه‌ ای که مسافران و حتی مردم ارومیه در هنگام بازدید پارک زیبای گوللر باغی، به‌ دنبال بازدید از فروشگاه‌ های فوق‌ العاده اوریاد مال نیز هستند تا بتوانند محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را با کیفیت بالا خریداری کنند.

اوریاد مال

 اوریاد مال روی گوگل مپ

بازار بزرگ ارومیه 

آدرس: جنوب شرقی ارومیه، بین خیابان های امام و بعثت

بازار سنتی ارومیه از قدیمی‌ ترین بازارهای این شهر است که قدمت آن به زمان صفویه باز می‌ گردد. این بازار دارای معماری فوق‌ العاده با نماد گنبدی شکل است. بسیاری از مردم خریدهای روزانه خود را از این بازار انجام می‌ دهند. از معروف‌ ترین فروشگاه‌ های آن می‌ توان به فرش دستباف، طلاهای پرزرق‌ و برق، عطر فروشی و حتی پوشاک اشاره کرد. حتی اگر قصد خرید ندارید، می‌ توانید از سراها و تمامی تیمچه‌ های آن دیدن کنید.

بازار بزرگ و تاریخی ارومیه

بازار بزرگ ارومیه روی گوگل مپ

بازار خیابان آهندوست 

آدرس: خیابان آهندوست ارومیه

خیابان آهندوست از پر رفت‌ و آمدترین خیابان‌ های شهر ارومیه است که دارای فروشگاه‌ ها و مغازه‌ های متنوع می‌ باشد؛ به‌ همین دلیل به یکی از مهم‌ ترین مراکز خرید این شهر تبدیل شده‌ است. این قسمت از ارومیه دارای رستوران‌ های مختلف با غذاهای سنتی بسیار خوش‌ مزه و فروشگاه‌ های تخصصی لوازم خانگی می‌ باشد.

 بی‌ شک اگر قصد تهیه جهیزیه و یا خرید انواع لوازم خانگی را دارید، بازار آهندوست بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این خیابان علاوه‌ بر لوازم خانگی می‌ توانید انواع دیگر لوازم موردنیاز خود، مانند پوشاک را نیز به‌ راحتی تهیه نمایید.

 بازار خیابان آهندوست روی گوگل مپ

مجتمع تجاری میلاد نور 

آدرس: خیابان استادان

مجتمع تجاری میلاد نور ارومیه، یکی از پررفت‌ و آمدترین مراکز خرید این شهر با ۶ طبقه است. در این مرکز خرید می‌ توانید انواع مغازه‌ های لباس، کیف و کفش و زیورآلات را مشاهده کنید. از آن‌ جایی‌ که این مجتمع دارای بهترین مسیر برای خرید است، کالاهای خود را با قیمت مناسب عرضه می‌ کند. همچنین از دیگر ویژگی‌ های آن می‌ توان به وجود کافه‌ ها و رستوران‌ های بسیار اشاره نمود تا در کنار خرید بتوانید از طعم فوق‌ العاده غذاهای ارومیه نیز لذت ببرید. در حالت کلی می‌ توان گفت بهترین فروشگاه‌ های این شهر در مجتمع تجاری میلاد نور واقع شده اند.

 مجتمع تجاری میلاد نور روی گوگل مپ

بازار خیابان خیام جنوبی 

آدرس: خیابان خیام امام، خیابان خیام جنوبی

خیابان خیام از معروف‌ ترین خیابان‌ های ارومیه است که از ویژگی‌ های آن می‌ توان به سنگ‌ فرش بودن خیابان و محل گذر عابران آن اشاره کرد. به همین دلیل ورود هرگونه وسیله نقلیه به آن ممنوع می‌ باشد. در هر دو طرف این خیابان می‌ توان مغازه‌ ها و فروشگاه هایی را مشاهده کرد که علاوه‌ بر خرید، می‌ توانید در کافه‌ های اطراف آن نیز بنشینید و از طعم بی‌ نظیر یک نوشیدنی سرد در روزهای گرم تابستان لذت ببرید.

بازار خیابان خیام جنوبی روی گوگل مپ

بازار سومون آباد

آدرس: خیابان نشاط

بازار سومون آباد یا خلیج فارس دارای دو راسته اصلی است. این بازار در محدوده خانه‌ های مسکونی و بزرگ ساخته‌ شده است. از انواع فروشگاه‌ های آن می‌ توان به پوشاک‌ های زنانه و بچگانه، مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره کرد. پاساژهای داریوش و فربد از معروف‌ ترین مراکز خرید آن هستند.

بازار سومون آباد روی گوگل مپ

بازارچه مرزی سرو 

آدرس: ۵۵ کیلومتری به طرف گمرک سرو

بازارچه مرزی سرو فاصله کمی با مرز دارد به‌ همین دلیل بسیاری از کالاهای آن از انواع وارداتی هستند که با قیمت اقتصادی و مناسب در اختیار خریداران قرار می‌ گیرند. این بازارچه دارای چند مغازه مختلف است. شما می‌ توانید در آن، انواع خوراکی‌ های بسته‌ بندی شده ترک، لوازم آرایشی بهداشتی و حتی لباس‌ های زنانه خریداری کنید. این بازارچه دارای فضای باز است و برای پارک خودرو نیز یک پارکینگ روباز در آن تعبیه شده‌ است.

بازارچه مرزی سرو روی گوگل مپ

پاساژ آذربایجان 

خیابان خیام، فلکه خیام

پاساژ آذربایجان از مراکز خرید ارومیه با واحدهای تجاری مانند پوشاک، قطعات موبایل و لوازم آن است. معمولاً طبقه اول آن از فعالیت بیشتری برخوردار است و طبقات بالا رونق چندان زیادی ندارند. تمامی اجناس این پاساژ با قیمت مناسب بفروش می‌ رسند. فراموش نکنید که دسترسی به این پاساژ بسیار آسان است و شما می‌ توانید از طریق خیابان‌ های خیام جنوبی، باکری و حتی فلکه جهاد خود را به آن برسانید.

 پاساژ آذربایجان روی گوگل مپ

مجتمع تجاری تفریحی سیتادیوم 

آدرس: بلوار سعدی 2، میدان طریقت

سیتادیوم یکی از مجتمع های تفریحی، تجاری ارومیه است که فعالیت خود را در سال 1395 آغاز کرد. از این مرکز خرید با اهداف خدماتی، تجاری، اداری و حتی تفریحی استفاده می شود. این مجموعه دارای 200 واحد پارکینگ برای پارک خودرو در یک فضای امن، فودکورت، شهربازی، سینما، مجموعه های ورزشی و فروشگاه های بزرگ همراه با کیدزکلاب می باشد.

سیتادیوم

مجتمع تجاری تفریحی سیتادیوم روی گوگل مپ

بازار تاناکورا

آدرس: ابتدای جاده ارومیه به اشنویه

یکی از قدیمی‌ ترین مراکز خرید ارومیه، بازار تاناکورای این شهر است. امروزه تاناکورای ارومیه به یکی از مقاصد گردشگری آن تبدیل شده‌ و انواع پوشاک دست دوم خارجی را در معرض فروش قرار می‌ دهد. از انواع اجناس موجود در آن می‌ توان به لباس‌ های زنانه، بچگانه، مردانه، کیف و کفش و حتی لوازم ورزشی نیز اشاره کرد که با قیمت‌ های مناسب به فروش می‌ رسند. چند راسته اول آن به فروش انواع لباس و پوشاک و بخش آخر آن نیز به فروش کیف، لوازم ورزشی و کفش اختصاص یافته‌ اند. از آن‌ جایی‌ که گردش در بازار تاناکورا ساعت‌ ها طول می‌کشد، دارای پارکینگ و سرویس بهداشتی نیز می‌ باشد.

 بازار تاناکورا روی گوگل مپ

پاساژ انصار

آدرس: خیابان امام

 پاساژ انصار در قلب مرکز شهر ارومیه قرار گرفته است. این مرکز تجاری به‌ صورت روباز طراحی‌ شده و می‌ توان آن را یک مجتمع تجاری متمایز در شهر ارومیه دانست. از جمله کالاهایی که در هنگام بازدید از این پاساژ می‌ توانید خریداری کنید، کیف و کفش‌ های مجلسی، کارهای چاپی و حتی کارت دعوت عروسی است.

 پاساژ انصار روی گوگل مپ

پاساژ پردیس 

آدرس: خیابان استادان

پاساژ پردیس از مشهورترین مراکز تجاری ارومیه با شش طبقه است. در هنگام بازدید از این پاساژ زیبا می‌ توانید انواع محصولات مختلف مانند پوشاک، کیف و کفش و زیورآلات را خریداری نمایید. پاساژ پردیس ارومیه انواع محصولات برند و غیر برند را در اختیار خریداران خود قرار می‌ دهد تا بتوانند از کیفیت بالای محصولات خود رضایت کامل را داشته باشند.

پاساژ پردیس

 پاساژ پردیس روی گوگل مپ

مجتمع تجاری برلن

آدرس: شهرک فرهنگیان، خیابان اول شمالی، کوچه اول

مجتمع تجاری برلن یا پاساژ برلن از قدیمی‌ ترین مراکز تجاری ارومیه است که معمولاً انواع فروشگاه‌ های پوشاک، زنانه و مردانه، کیف و کفش را در خود جای داده است. در این پاساژ محصولات کاملاً ایرانی به فروش می‌ رسند. از این‌ رو قیمت مناسب و کیفیت خوبی به‌ همراه دارند.

 با این‌ که این ساختمان دارای نمای لوکس و جدید نیست، قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات، آن را به یکی از بهترین مراکز خرید ارومیه تبدیل نموده اند. این ساختمان دارای دو طبقه از فروشگاه‌ های پوشاک است که یک طبقه آن نیز به خانه بازی کودکان اختصاص یافته است. در حقیقت می‌ توان گفت یکی از نقاط قوت این مجتمع وجود خانه بازی برای سرگرمی کودکان است.

 مجتمع تجاری برلن روی گوگل مپ

مجتمع تجاری امیرکبیر 

آدرس: خیابان خیام جنوبی ارومیه

مجتمع تجاری امیرکبیر یکی از بهترین مراکز خرید این شهر است که دارای سه طبقه می‌ باشد. با این‌ که در نگاه اول یک مجتمع و یا ساختمان ساده به‌ نظر می‌ رسد، اما این‌ طور نیست. این مجتمع دارای موقعیت مکانی فوق‌ العاده‌ است و در یکی از شلوغ ترین خیابان‌ های این شهر واقع شده‌ است.

فروشگاه‌ های پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، فیلم و موسیقی از جمله مغازه‌ های این مجتمع به شمار می‌ روند. در طبقه زیر همکف آن نیز یک فواره بزرگ همراه با تزیینات گل و گیاه در آن دیده می‌ شوند. یکی از نقاط ضعف این مجتمع عدم وجود پارکینگ عمومی است اما به‌ دلیل داشتن دسترسی فوق‌ العاده، محبوبیت بالایی در میان مردم شهر ارومیه و حتی مسافران آن دارد. این مجتمع می‌ تواند نیاز شما را به خرید هر نوع محصول و یا کالای مورد نیاز رفع کند.

 مجتمع تجاری امیرکبیر روی گوگل مپ

مجتمع تجاری طوبی 

ادرس: خیابان امام بعد از کوی هشتم

مجتمع تجاری طوبی، یکی از مهم‌ ترین مراکز خرید شهر ارومیه در خیابان امام است. این مجتمع به‌ تازگی افتتاح است و ظاهر لوکسی دارد. از جمله واحدهای تجاری آن می‌ توان به فروشگاه‌ های پوشاک، زنانه، بچگانه، مردانه، انواع کیف و کفش و نیز زیورآلات اشاره کرد. همچنین به‌ دلیل داشتن پارکینگ طبقاتی ایده آل، بسیاری از افراد به‌ دنبال بازدید از فروشگاه‌های آن هستند.

مجتمع تجاری طوبی

مجتمع تجاری طوبی روی گوگل مپ

مجتمع تجاری یاقوت 

آدرس: شهرک فرهنگیان، چهارراه شمالی، جنب پاساژ برلن

یکی از معروف‌ ترین مراکز خرید ارومیه، مجتمع تجاری یاقوت است. این مجتمع دارای شش طبقه می‌ باشد که انواع فروشگاه‌ های مختلف را در خود جای داده است. از جمله فروشگاه‌ های آن می‌ توان به پوشاک و لوازم آرایشی اشاره کرد. همچنین در کنار آن رستوران‌ های متنوعی را نیز می‌ توانید مشاهده کنید که غذاهای خوش‌ مزه ای را در اختیار شما قرار می‌ دهند.

مجتمع تجاری یاقوت روی گوگل مپ

مجتمع تجاری پاکو  

آدرس: خیابان شمالی، کوی اول

مجتمع تجاری پاکو، یکی از مراکز جدید شهر ارومیه با سه طبقه است. در هر یک از طبقه‌ های آن می‌ توان فروشگاه‌ های مختلف مانند پوشاک زنانه، بچگانه، مردانه و لوازم آرایشی را مشاهده کرد. بسیاری از محصولات ارائه‌ شده در این مجتمع دارای قیمت مناسبی هستند.

مجتمع تجاری پاکو روی گوگل مپ

بازار شیخ تپه

آدرس: بلوار نبوت

از معروف‌ ترین بازارهای شهر ارومیه، بازار شیخ تپه است. در این بازار می‌ توان فروشگاه‌ های متنوع مانند مانتو، پوشاک و لباس، فرش، بافتنی، حلوا، لباس‌ های محلی، شیرینی های محلی، اکسسوری و سفال را مشاهده کرد. همچنین می‌ توانید از طعم بی‌ نظیر غذاهای سنتی شهر زیبای ارومیه نیز لذت ببرید.

 بازار شیخ تپه روی گوگل مپ

پاساژ برلیان

آدرس: خیابان امام ارومیه

پاساژ برلیان از بازارهای قدیمی ارومیه است. این ساختمان دارای پنج طبقه بوده و در پررفت ‌و آمدترین خیابان‌ شهر ارومیه واقع شده‌ است. در هنگام بازدید از آن می‌ توانید فروشگاه‌ هایی را در زیر زمین، همکف و طبقه اول آن مشاهده کنید. معمولاً طبقات بالا نسبت‌ به طبقات پایین‌ تر دارای فعالیت کمتری هستند.

از جمله فروشگاه‌ های پرفروش آن می‌ توان به عینک، لوازم ورزشی، نقره، فروشگاه روپوش پرستاری و پزشکی اشاره کرد. جالب است بدانید که این پاساژ به دلیل داشتن مغازه‌ های عینک زیاد، به‌ عنوان پاساژ عینک‌ فروشی نیز شناخته می‌ شود. در حالت کلی می‌ توان گفت با این‌ که این پاساژ امکانات مدرنی ندارد، برای خریدهای دم‌ دستی و روزمره بهترین انتخاب خواهد بود.

پاساژ برلیان روی گوگل مپ

پاساژ تندیس  

آدرس: شهرک فرهنگیان شمالی

پاساژ تندیس یکی از بزرگترین مراکز خرید ارومیه است که بیشتر فضای آن به محیط باز اختصاص یافته است. این مجموعه شامل شهربازی، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی و پارکینگ اختصاصی برای ۲۰۰ خودرو است.

پاساژ تندیس روی گوگل مپ

چرا خرید از ارومیه مقرون به صرفه است؟

شهر ارومیه یکی از زیباترین شهرهای مرزی کشور ایران است که به‌ دلیل نزدیکی با کشور ترکیه، بسیاری از محصولات آن به‌ طور مستقیم از این کشور تأمین می‌ شوند و با برند معتبر در بازار عرضه می‌ گردند. ارومیه دارای مجتمع‌ های تجاری لوکس و بازارهای قدیمی است. هر یک از مجتمع ها و بازارهای خرید این شهر با توجه به سلیقه های مختلف، دارای قیمت های متنوع هستند. اگر به‌ دنبال مسافرت به این شهر زیبا هستید، می‌ توانید با مطالعه این مقاله با انواع مراکز خرید ارومیه آشنا شوید.

سفر به ارومیه، یک تجربه به یاد ماندنی!

شهر زیبای ارومیه دارای مراکز دیدنی بسیار است. با اینکه این شهر سرشار از جاذبه های طبیعی، کوهستانی و حتی تفریحی می باشد، نباید بازدید از مراکز خرید آن را نیز در هنگام سفر فراموش کرد. ارومیه دارای مراکز خرید بسیاری است که هر یک از آن ها دارای انواع کالاهای مختلف با قیمت های متنوع هستند. با سفر به این شهر می توانید علاوه بر بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، گردشگری، تجاری و تفریحی، به خرید محصولات و کالاهای مورد نیاز خود نیاز بپردازید و یک تجربه به یاد ماندنی از این شهر زیبا را به دست آورید. برای سفر به این شهر و اقامت در محلی رنج و زیبا، لازم است به سایت دیاکو هتل سر بزنید، برای رزرو هتل در ارومیه، با شماره 33447171 تماس بگیرید.

جمع بندی

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و یکی از زیباترین شهرهای آن است. با سفر به این شهر زیبا می توانید علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری و تفریحی آن، به بازدید از مراکز خرید متنوع آن نیز بپردازید. بی شک اقامت در این شهر برای مسافرین اهمیت زیادی دارد. با رزرو اتاق در هتل دیاکو می توانید از کیفیت بالای خدمات آن بهره مند شوید و یک سفر بی نظیر به شهر زیبای ارومیه را تجربه کنید.

سوالات متداول

از جمله پاساژهای خرید شهر ارومیه کدامند؟

سیتادیم، تورک مال، تندیس، برلیان، پاکو، تاناکورا، میلاد نور  و آذربایجان، طوبی و امیرکبیر از پاساژهای معروف شهر ارومیه هستند.

از بازارهای خرید شهر ارومیه کدامند؟

بازار خیام، بازار شیخ تپه، بازارسنتی، سومون آباد و آهندوست از معروف ترین بازارهای خرید ارومیه به شمار می روند.

آیا خرید در شهر ارومیه به صرفه است؟

از آنجایی که بسیاری از کالاهای وارداتی این شهر از کشور ترکیه تامین می شوند، از کیفیت بالای برخوردار هستند و با قیمت مقرون به صرفه نیز به فروش می رسند.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکند!


دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *