Skip to content

جاذبه های دیدنی ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه

ایران یکی از سرزمین‌ های پهناور جهان است که بهترین مناطق زیبا و جاذبه‌ های فرهنگی، گردشگری و طبیعی را در خود جای داده است. ارومیه یکی از استان‌ های آذربایجان غربی در شمال غرب کشور ایران است که به‌ دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خاص به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده‌ است. این شهر دارای طبیعت بکر و زیبا، آب‌ و هوای معتدل، قومیت‌ های گوناگون و مکان‌ های دیدنی بسیار است که هر یک از آن‌ ها تاریخ زیبایی از این شهر را در معرض نمایش قرار می دهند. با رزرو هتل در ارومیه با استفاده از خدمات رزرو در هتل دیاکو از طریق وب سایت دیاکو ، می توانید به راحتی در این شهر اقامت کنید و از جاذبه های آن دیدن نمایید.

دریاچه ارومیه

 آدرس: ۱۷ کیلومتری کیلومتری غرب ارومیه

 زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

بی‌ شک شهر ارومیه را با دریاچه زیبای آن می‌ شناسید. این دریاچه، دومین دریاچه نمک بزرگ جهان است. در بازدید از دریاچه ارومیه می‌ توانید عکس‌ های زیبایی از بزرگ‌ ترین دریاچه آب شور خاورمیانه بگیرید و در کنار آن به تفریحات مختلف در دهکده تفریحی آن بپردازید. این دریاچه زیستگاه بسیاری از پرندگان مهاجر است که با سفر به آن می‌ توانید انواع این نوع پرنده‌ ها را مشاهده کنید. این دریاچه در ارتفاع ۱۲۶۷ متری از سطح دریا قرار گرفته است و محل استراحت پرندگانی مانند پلیکان، اکراس، فلامینگو، لک‌ لک و مرغ نوروزی می‌ باشد.

دریاچه ارومیه

مسجد سردار ارومیه

آدرس: خیابان امام خمینی، محله راسته غلام خان

زمان بازدید: ۹ صبح الی ۸ شب

هزینه بازدید: ندارد

مسجد سردار ارومیه یکی از مساجد تاریخی این شهر است که قدمت آن به دوره قاجار باز می‌ گردد. بسیاری از افراد این مسجد را به‌ نام مسجد ساعت و یا ساعتلی می‌ شناسند چرا که در بالای آن یک ساعت بسیار بزرگ قرار گرفته است. این مکان دارای یک شبستان بزرگ با یک شبستان کوچک و کاشی‌ های هفت رنگ و زیبا است.

پیست اسکی خوشاکو

 آدرس: منطقه سیلوانا ارومیه

زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید: ندارد

 پیست اسکی خوشاکو در شهر ارومیه یک منطقه کوهستانی است که حتی در فصول گرم سال نیز می‌ توان شاهد بارش برف و باران در آن بود. این پیست در فصل زمستان، تفریحات دلچسب بسیاری به‌ همراه دارد. پیست اسکی خوشاکو از بهترین پیست های کشور ایران به شمار می‌ رود که در منطقه سیلوانای ارومیه واقع شده‌ است.

پیست اسکی خوشاکو

مسجد جامع

 آدرس: خیابان اقبال ارومیه

 زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید: ندارد

مسجد جامع یکی از آثار تاریخی شهر زیبای ارومیه است. این مسجد در خیابان اقبال واقع شده است و یکی از بافت‌ های قدیمی آن به شمار می‌ رود. بسیاری بر این باور هستند که این مکان ابتدا به‌ عنوان آتشکده مورد استفاده قرار می‌ گرفت اما در قرن هفتم هجری قمری به یک مسجد تبدیل شد و که تمامی سبک تزئیناتی، ستون بندی ها، گچ‌ بری‌ ها و حتی طاق های آن بسیار شبیه به سبک معماری سلجوقیان هستند.

محراب مسجد جامع ارومیه در تاریخ ۶۷۶ هجری قمری ساخته شد اما تاریخ تجدید این بنا معلوم نیست. جالب است بدانید که این مسجد در ۱۵ آذر سال ۱۳۱۴ نام خود را در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رساند. این مسجد به‌ عنوان مسجد رضاییه نیز شناخته‌ شده و دارای سه ورودی است. صحن آن به شکل مستطیل بوده و از جنس خشت می‌ باشد. بی‌ شک محراب شبستان آن یکی از جاذبه‌ های دیدنی این مسجد به شمار می‌ آید.

مسجد جامع ارومیه

سه گنبد

آدرس: خیابان برزگر

زمان بازدید: ۱۰ صبح الی ۴ بعدازظهر

هزینه بازدید: ۱۰ هزارتومان

بنای تاریخی سه گنبد، یک ساختمان یکپارچه استوانه‌ ای به ارتفاع ۱۳ متر است که دارای سه طبقه می‌ باشد. به‌ همین دلیل است که آن را برج سه گنبد می‌ شناسند. این برج در قرن ۶ هجری و در دوره سلجوقیان ساخته شد. بر سردار آن می‌ توان کتیبه‌ هایی را مشاهده کرد که با خط کوفی، کلماتی بر روی آن حکاکی شده‌ اند. با توجه به باور بسیاری از مورخان و تاریخ‌ شناسان، این نوشته‌ ها مربوط به پادشاهان سلجوقی هستند که در داخل این بنا مدفون شده‌ اند.

کلیسای مارسرگیز

آدرس: ۱۲ کیلومتری غرب ارومیه، کوه سیر

 زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید: ندارد

کلیسای مارسرگیز در دوازده کیلومتری غرب ارومیه و دامنه کوه سیر قرار گرفته است. این کلیسا در دوران ساسانی و با دستور همسر پادشاه ساسانی که دارای دین مسیحیت بود، ساخته شد. این مکان برای اقلیت‌ های ارامنه و آشوری اهمیت بسیار زیادی دارد و به یکی از مکان‌ های زیارتی آن‌ ها تبدیل شده‌ است. در کنار بازدید از این کلیسا می‌ توانید از زیبایی‌ های طبیعی دامنه کوه سیر نیز لذت ببرید. این کلیسا از سنگ‌ های نامنظم اما مستحکم ساخته‌ شده است و قدمت آن به دوران پیش‌ از اسلام باز می‌ گردد.

کلیسای مارسرگیز

دریاچه مارمیشو

آدرس: ۴۵ کیلومتری شمال غرب ارومیه

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

دریاچه مارمیشو یکی از زیباترین طبیعت های این شهر است که در ۴۵ کیلومتری شمال غرب ارومیه و در مسیر آب‌ های مرزی ایران و ترکیه واقع شده‌ است. از آن‌ جایی‌ که انواع آبزیان مختلف مانند قزل‌ آلا در آن زندگی می‌ کنند، این دریاچه را می‌ توان یکی از بهترین محل‌ های ماهیگیری در این شهر دانست. معمولاً بهترین زمان بازدید از این مکان، فصل‌ های بهار و تابستان است که آب‌ و هوای معتدل و مطبوعی دارد. از جمله تفریحات مختلف آن می‌ توان به کوهنوردی، ماهیگیری و جنگل نوردی اشاره کرد. فراموش نکنید که شنا در این دریاچه ممنوع می‌ باشد.

دریاچه دالامپر

آدرس: ۴۵ کیلومتری ارومیه

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

دریاچه دالامپر یکی از انواع دریاچه‌ های کوه زیبایی به‌ همین نام است که از بکرترین مناطق ایران به شمار می‌ رود. کوه دالامپر در میان مرز ایران، عراق و ترکیه واقع شده‌ است. با بالا رفتن از این کوه می‌ توانید هر سه مرز را مشاهده کنید. این منطقه دارای آب‌ و هوای کوهستانی و سرد است که بهترین زمان سفر به آن فصل‌ های تابستان و اوایل پاییز می‌ باشند. از آن‌ جایی‌ که این منطقه دارای یخچال‌ های چندین هزار ساله است، می‌ توان دریاچه‌ ها و آبشارهای بسیاری را مشاهده کرد که عبارتند از:

·   دالامپر

·   دیمهک

·   مامه شیخ

·   آبشار مام سوله دوکل

·   آبشار مه آلود

غار تمتمان

آدرس: ۲۰ کیلومتری جاده سرو، روستای تمتمان

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

غار تمتمه در ۲۰ کیلومتری ارومیه، تاریخ کهن سکونت انسان در دل طبیعت را به‌ خوبی نشان می‌ دهد. با حضور در این غار می‌ توانید از نحوه پیوند انسان با دوران سنگی آشنا شوید و نشانه‌ هایی از سکونت انسان را در قسمت انتهایی غار مشاهده کنید. امروزه این مکان به یکی از آثار ملی ایران تبدیل شده‌ است.

روستای بند

آدرس: امتداد رودخانه چای، کیلومتر ۵ ارومیه

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

روستای بند در امتداد رودخانه چای قرار دارد. یک روستای بسیار معروف در دامنه کوه که از طبیعت بکر و آب‌ و هوای دل‌ چسب برخوردار است. بسیاری از افراد این روستا را تفرجگاه تفریحی خود می‌ دانند چرا که در آن رستوران‌ ها و کافه‌ های بسیاری برای پذیرایی از مهمانان و مسافران وجود دارند. قدمت این روستا به ۳۰۰۰ سال می‌ رسد. بیشتر خانه‌ های این روستا از جنس سنگ، خشت، چوب و گل هستند. علاوه‌ بر این، دارای چشم‌ انداز زیبایی از کوهستان، باغ‌ های پرمیوه و تفرجگاه زمستانی نیز می‌ باشد که می‌ توانید در آن از انواع ورزش‌ های آبی لذت ببرید.

جاهای دیدنی ارومیه (روستای بند)

بازار تاریخی ارومیه

 آدرس: مابین خیابان امام و بعثت

 زمان بازدید: ندارد

 ساعت بازدید: ندارد

یکی از جذاب‌ ترین مکان‌ های دیدنی شهر ارومیه بازار تاریخی آن است. بازاری که قدمت آن به دوره صفویه برمی‌گردد و دارای معماری ارزشمندی است. به‌ گونه‌ ای که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌ کند. از جمله راسته های پرفروش این بازار می‌ توان به راسته‌ های زیر اشاره کرد:

·   راسته مسگران

·   راسته زرگران

·   راسته چاقوسازان

·   راسته فرش فروشان

·   راسته بلور فروشان

·   راسته بذر فروشان

·   راسته کفاشان

·   راسته عطاران

بازار تاریخی ارومیه

خانه آبگینه ارومیه

آدرس: خیابان عسگرخان، محله دوقوزپله

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

یخچال دوقوز پله یا خانه آبگینه ارومیه در خیابان اصغر خان قرار گرفته است و قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. این مکان از دیدنی‌ های تاریخی این شهر زیبا است. در زمان‌ های گذشته از آن برای نگهداری یخ استفاده می‌ شد. جالب است بدانید که خانه آبگینه ارومیه در فهرست آثار ملی به‌ ثبت‌رسیده است. امروزه در آن نمایشگاه‌ هایی برگزار می‌ گردند که هنرهای مختلفی مانند شیشه‌ گری، معرق شیشه، نقاشی روی شیشه و هنرهای دستی را در معرض نمایش قرار می‌ دهند.

 مدرسه هدایت

 آدرس: خیابان امام، کوچه امیر نظمی

 زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید: ندارد

مدرسه هدایت از قدیمی‌ ترین مدارس ارومیه مربوط به دوره قاجار است. این ساختمان، خانه یکی از بزرگان ایل قاجار به شمار می‌ رفت که در سال ۱۳۴۷، تغییر کاربری داده و به مدرسه تبدیل شد. در هنگام بازدید از آن می‌ توانید کتیبه‌ های تخریب شده را مشاهده کنید. به‌ همین دلیل نمی‌ توان تاریخ دقیق ساخت آن را متوجه شد.

از مهم‌ ترین بخش‌ های آن، ضلع جنوبی صحن ساختمان است. حیاط‌ های این مدرسه به صورت چهار گوش بوده و دارای دیوارکشی آجری با پایه‌ های سنگی و آجری هستند. همچنین طاق‌ نماهای آن با آجر لعاب‌ دار فیروزه‌ ای تزئین شده‌ اند. این مدرسه نیز در سال ۱۳۷۵ نام خود را در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رساند.

مدرسه ۲۲ بهمن

آدرس: تقاطع خیابان امام و خیام شمالی

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

مدرسه ۲۲ بهمن از دیگر مدارس تاریخی ارومیه به شمار می‌ رود که مربوط به دوره پهلوی است. این مدرسه در حدود ۸۰ سال قبل ساخته‌ شده است و دارای ۵۱۰۰ متر زیربنا است. مدرسه ۲۲ بهمن در هفت اسفند سال ۱۳۸۵ نام خود را در آثار ملی ایران به ثبت رساند.

موزه تاریخ طبیعی ارومیه

آدرس: فلکه آذربایجان، انتهای پارک دانشجو

زمان بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب

هزینه بازدید: ندارد

موزه تاریخ طبیعی ارومیه یکی از بزرگ‌ ترین موزه‌ های تاریخ این شهر است که دارای سه طبقه بوده و در مساحت پنج هزار مترمربع ساخته‌ شده است. این موزه دارای بخش‌ های مختلف پستانداران، خزندگان، پرندگان، اکوسیستم‌ های آبی و هفت اقلیم کشور است که گونه‌ های مختلفی را در معرض نمایش مردم قرار می‌ دهند. علاوه‌ بر این، دارای سالن‌ های همایش، نمایشگاه عکس و کتابخانه نیز می‌ باشد.

موزه تاریخ طبیعی ارومیه

کوه سیر

آدرس: ۲ کیلومتری جنوب غرب ارومیه

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

کوه سیر یکی از کوه‌ های با صلابت ارومیه است که معمولاً بهترین مکان گردشگری برای کوهنوردان به شمار می‌ رود. این کوه دارای شیب بسیار ملایم همراه با چشم‌ اندازهای زیبا است. از جمله امکانات آن می‌ توان به رستوران، کافه و پارکینگ اشاره کرد. 

پارک دانشجو

آدرس: بلوار امامت

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

پارک دانشجو به پارک گل‌ ها مشهور است و یکی از مناطق دیدنی این شهر به شمار می‌ رود. این پارک که در امتداد رودخانه شهر چای و پارک ساحلی و ائللرباغی قرار دارد، یک پارک بسیار زیبا با جشنواره های مختلف است. در این پارک می‌ توانید به تفریحات مختلفی مانند قایق سواری و تفریحات ورزشی بپردازید و حتی از مجتمع ورزشی و دریاچه مصنوعی آن نیز استفاده کنید تا لحظات شادی را در آن سپری نمایید. در این پارک امکانات مختلفی مانند سرویس بهداشتی، مسیر دوچرخه‌ سواری، مسیر پیاده‌ روی و کافه نیز برای مسافران و اهالی این شهر در نظر گرفته شده‌ اند.

پارک دانشجو ارومیه

پارک جنگلی

 آدرس: بلوار نبوت، خیابان شیخ تپه

 زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید: ندارد

 پارک جنگلی یکی از مکان‌ های دیدنی شهر ارومیه است که زیبایی شهر را به خوبی نشان می‌ دهد. این پارک در کنار تپه باستانی شیخ تپه واقع شده است و قدمت آن به دوران مادها برمی‌گردد. از جمله امکانات این منطقه می‌ توان به وجود شهربازی، فست‌ فود، رستوران، کافه و هرگونه امکانات رفاهی و تفریحی اشاره کرد‌. همچنین سالانه در این مکان نمایشگاه های بین‌ المللی با موضوعات مختلف برگزار می‌ شوند که بازدید از آن برای عموم آزاد می‌ باشد.

چی چست

آدرس: ۱۸ کیلومتری ارومیه به سمت دریاچه، واقع در جاده چی چست

دهکده چی چست از مکان‌ های دیدنی شهر ارومیه در نزدیکی بندر گلمانخانه است که میزبان خوبی برای اهالی این شهر و حتی مسافران به‌ شمار می‌ رود. در این دهکده می‌ توانید به تفریحات ورزشی مختلف بپردازید و در پیست رالی آن هیجان را تجربه کنید. از جمله امکانات مختلف آن می‌ توان به وجود هتل سه ستاره، میزهای پینگ‌ پنگ، محوطه بازی کودکان، اتاق‌ های نمک درمانی، پیست رالی اتومبیل، سایت پرواز و کارتینگ اتومبیل‌ رانی اشاره کرد. همچنین می‌ توانید در این دهکده به بازی‌ هایی مانند فوتبال‌ دستی، بیلیارد و حتی آیس هاکی بپردازید.

جاهای دیدنی ارومیه (چیچست)

خانه انصاری

 آدرس: ارومیه، میدان امام حسین، ابتدای خیابان شهید مدنی واقع در کوچه انصاری

 زمان بازدید: همه روزه جز ایام تعطیل از ۸ صبح الی ۲۲ شب

 هزینه بازدید: ۱۵ هزارتومان

خانه انصاری یکی از خانه‌ های زیبای ارومیه متعلق به دوره قاجار است. این خانه دارای قدمت هفتاد سالهاست که به دلیل داشتن معماری فیروزه‌ ای شکل خود، به خانه فیروزه‌ ای نیز شناخته می‌ شود. با گذر از راه‌ پله‌ های سنگی و طاق‌ های هلالی شکل وارد یک حیاط بسیار زیبا و با صفا خواهید شد. در باغ زیبای آن یک حوض با قاب فیروزه‌ ای به چشم می‌ خورد و نمای فوق‌ العاده‌ ای به آن بخشیده است. پس‌ از گذر از میان باغچه‌ های آن به درون عمارت رفته و می‌ توانید تابلوهای قدیمی را در آن مشاهده کنید.

موزه مردم شناسی

 آدرس: خیابان بهشتی، قبل از خیابان نشاط

 زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: متفاوت است.

موزه مردم‌ شناسی ارومیه از دو قسمت تشکیل شده‌ است. در هر یک از قسمت‌ های آن آثار مربوط به دوره‌ های مختلف تاریخ ایران قرار گرفته‌ اند. همچنین در هنگام بازدید از این مکان می‌ توانید اشیای گران‌ بهای متعلق به دوره قبل‌ از تاریخ را نیز مشاهده کنید. از جمله آثار آن می‌ توان به لباس‌ های زیبای محلی و صنایع ظریف مینیاتوری، کتاب‌ های متعدد، مخمل‌ های کار شده، قلاب‌ دوزی و حتی زری‌ دوزی اشاره کرد. از مهم‌ ترین آثار آن سنگ‌ نوشته کله شین است. یک کتیبه سنگی که در هر طرف از آن به دو زبان آشوری و اورارتویی نوشته‌ هایی دیده می‌ شوند.

قلعه هلاکوخان

 آدرس: شرق دریاچه ارومیه، شهرستان اسکو، جزیره اسلامی، نزدیک روستای آق گنبد

 زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید: ندارد

قلعه هلاکوخان در شرق دریاچه ارومیه قرار گرفته است و به‌ دلیل ساختار سنگی خود استحکام فوق‌ العاده‌ ای دارد. در مسیر رسیدن به این قلعه آب انبارهایی را مشاهده خواهید کرد که در دل کوه قرار گرفته‌ اند و شکل عجیبی دارند. در سه طرف این قلعه پرتگاه هایی وجود دارند که از نظر استراتژیکی اهمیت بسیار زیادی دارند.

قلعه بانک

آدرس: بخش صومای برادوست ارومیه

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

قلعه بانک ارومیه یک قلعه چهار طبقه و مخروطی است که در فاصله 18 کیلومتری از شهر زیبای ارومیه واقع شده است. برای راحتی بازدید از جاذبه های گردشگری ارومیه، می توانید وارد وب سایت هتل دیاکو شوید و از این طریق، بهترین اقامتگاه را برای خود رزرو کنید. 

قلعه دم دم

آدرس: مابین رود باراندوز چای و دره قاسملو

ساعت بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد 

قلعه دم دم در کوهی به همین نام در چند کیلومتری غرب ارومیه واقع شده است. قدمت این قلعه به قبل از اسلام باز می گردد. در زمان های گذشته از این قلعه برای ذخیره سازی برف و یخ استفاده می شد که دارای پنج قلعه جداگانه بود. امروزه می توان تنها برخی از دیوارهای آن را مشاهده کرد. 

قلعه دم دم

کاظم داشی

آدرس: ۱.۵ کیلومتری روستای گورچین قلعه

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

کاظم داشی یا سنگ کاظم خان از دیگر جاهای دیدنی ارومیه است. این قلعه دارای ساختمان‌ های مختلف سنگی است که به‌ صورت یک تکه سنگ بزرگ در شمال غرب دریاچه خودنمایی می‌ کند. در جنگ جهانی اول از آن برای پناهگاه استفاده می‌ شد. بسیاری از تاریخ شناسان بر این باور هستند که هلاکوخان مغول از این قلعه برای نگهداری اموال قیمتی خود استفاده می‌ کرد.

روستای باراندوز

آدرس: ۳۰ کیلومتری ارومیه، نزدیک روستای هفت آباد

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

روستای باراندوز یکی از زیباترین روستاهای شهر ارومیه است که آن را به اسم نگین باغ سیب این شهر می‌ شناسند. در هنگام بازدید از این روستا می‌ توانید شکوفه‌ های سیب درخت های سر به فلک کشیده آن را به زیبایی مشاهده کنید. تماشای شکوفه‌ های سیب و طبیعت بکر آن از جمله دلایل محبوبیت این روستا به شمار می‌ روند.

روستای باراندوز

ییلاق سیلوانا

 آدرس: ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه

 زمان بازدید:تابستان و پاییز

 هزینه بازدید: ندارد

ییلاق سیلوانا از مناطق دیدنی شهر ارومیه به شمار می‌ رود و یکی از ۱۹ منطقه جهان با اکسیژن خالص است. از آن‌ جایی‌ که در این منطقه برف کوهستان‌ ها به‌ طور طبیعی آب می‌ شوند، دریاچه‌ ها و چشمه‌ های زیادی را می‌ توان در آن مشاهده کرد. بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل تابستان و اوایل پاییز است که دارای آب‌ و هوای فوق‌ العاده می‌ باشند. این مکان دارای بهترین عسل‌ های مرغوب است.

مناطق دیدنی ارومیه (ییلاق سیلوانا)

آبشار شملکان

آدرس: مسیر روستای بند، روستای شملکان

زمان بازدید: ندارد

هزینه بازدید: ندارد

آبشار شملکان از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ارومیه است که در مسیر روستای بند قرار دارد. اگر به دنبال تماشای این آبشار زیبا هستید، کافی است وارد جاده بند شوید و پس از عبور از آن به روستای شملکان برسید. 

آبشار سولک

 آدرس: روستای سولک

 زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید: ندارد

 روستای سولک یکی از روستاهای زیبا و سرسبز ارومیه است که در نوار مرزی ایران و ترکیه واقع شده‌ است. این روستا یک دره سیب بسیار زیبا دارد که به آبشار منتهی می‌ گردد و به آن دره هفت کانی یا هفت چشمه گفته می‌ شود. آبشار دره سولک دارای ارتفاع ۷۶ متری است که از ارتفاعات زاگرس سرچشمه می‌ گیرد و در تمام سال نیز می‌ توان آن را پر آب مشاهده کرد.

آبشار سولک

 سد شهرچای

 آدرس: روی رودخانه شهرچای

 زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید: ندارد

 سد شهر چای یک دریاچه‌ کوچک است که بر روی رودخانه شهرچای ساخته‌ شده است تا بتواند آب کشاورزی و شرب این منطقه را به‌ راحتی تأمین کند. در اطراف آن نیز می‌ توان به گردش، ماهیگیری و تفریح پرداخت. معمولاً بسیاری از افراد برای گذراندن روزهای گرم تابستان به اطراف این دریاچه پناه می‌ برند تا علاوه‌ بر این‌ که بتوانند از طبیعت بکر آن لذت ببرند، از گرمای تابستان نیز دوری کنند.

 چشمه آب معدنی کوه زنبیل

 آدرس: ۳۶ کیلومتری شهر ارومیه

 زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید:ندارد

 چشمه آب معدنی کوه زنبیل در نزدیکی دریاچه ارومیه و ۳۶ کیلومتری این شهر واقع شده‌ است. این چشمه به شکل یک حوضچه کوچک با ۴ متر قطر و عمق ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌ متر است. آب آن بسیار گوارا و سرشار از انواع املاح معدنی می‌ باشد.

 چشمه آبگرم هفت آباد

 آدرس: روستای هفت آباد در ۴۵ کیلومتری ارومیه

 زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید: ندارد

 چشمه آبگرم هفت آباد یکی از زیباترین مناطق دیدنی شهر ارومیه است که برای دیدن آن باید به بخش سیلوانا سفر کنید. این چشمه در دامنه کوه‌ های آتش‌ فشانی خاموش واقع‌ شده است و خواص درمانی بسیاری دارد.

 دره شهدا

 آدرس: روستای جرمه

 زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید: ندارد

 دره شهدا یا کوه چهل مر شهیدان برای افرادی که علاقه زیادی به کوهنوردی دارند، بهترین منطقه دیدنی شناخته می‌ شود. این منطقه دارای طبیعت بکر با چشم‌ اندازهای بسیار زیبا است. این قله را مزار چهل تن از شهیدان صدر اسلام می‌ دانند، به‌ همین دلیل به این نام معروف شده‌ است.

 موزه ارومیه

 آدرس: میدان انقلاب

 زمان بازدید: ۱۰ صبح الی ۴ بعدازظهر

 هزینه بازدید: ۱۰ هزارتومان

 موزه ارومیه یا موزه شهرداری در میدان انقلاب این شهر قرار گرفته است. این ساختمان دارای معماری بی‌ نظیر تلفیقی از معماری‌ های غربی و ایرانی است که به شکل یک عقاب از بالا دیده می‌ شود. بی‌ شک سبک خاص این ساختمان برای تمامی گردشگران جالب خواهد بود.

موزه ارومیه

 مجتمع گردشگری ساحلی باری

 آدرس: ساحل دریاچه ارومیه

 زمان بازدید: ندارد

 هزینه بازدید:متفاوت است

مجتمع گردشی ساحلی باری در ساحل دریاچه ارومیه واقع شده‌ است. برای رفتن به آن باید از جاده ارومیه به سمت سلماس بروید و سپس به منطقه قوشچی بپیچید. این مجتمع رفاهی دارای امکانات مختلف مانند سالن همایش، هتل پنج ستاره، سینما و آمفی تئاتر، رستوران‌ های مختلف، کافی‌ شاپ، امکانات ورزشی مانند استخر آب شور و شیرین می‌ باشد.

جاهای دیدنی در بهار

فصل بهار یکی از بهترین فصل‌ ها برای تماشای مکان‌ های دیدنی ارومیه است. این شهر تا اواخر فروردین دارای آب‌ و هوای سرد است به‌ همین دلیل بهتر است از ماه اردیبهشت سفر به این شهر زیبا را آغاز کنید تا بتوانید از مناظر طبیعی آن مانند دریاچه ها، روستاها و آبشارها دیدن کنید.

جاهای دیدنی در زمستان

اگر عاشق هوای سرد، باران و برف هستید، می‌ توانید در فصل زمستان نیز به شهر زیبای ارومیه سفر کنید و از تفریحات و جاهای دیدنی آن بازدید کنید. قدم زدن در میدان شهرداری آن و یا اسکی در پیست اسکی خوشاکو می‌ توانند لحظات به‌ یاد ماندنی برای شما به ارمغان آورند. 

شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی یکی از شهرهای تاریخی کشور ایران است که جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است. این شهر، مکان های گردشگری بسیاری دارد که می توانید به صورت رایگان از آنها دیدن کنید و با تاریخ این شهر زیبا آشنا شوید. ارومیه به داشتن طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع معروف است. از این رو، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند.

سوالات متداول

موزه های شهر ارومیه کدامند؟

موزه شهرداری، موزه ارومیه، موزه تاریخ طبیعت.

دو مدرسه تاریخی شهر ارومیه چه نام دارند؟

مدرسه 22 بهمن و مدرسه هدایت ارومیه. 

بهترین زمان برای سفر به شهر ارومیه، کدام فصل است؟

بهترین زمان برای سفر به این شهر شهر، فصل بهار و فصل پاییز است.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکند!


دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *